Arriving at San José - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Stijn Broek - WaarBenJij.nu Arriving at San José - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Stijn Broek - WaarBenJij.nu

Arriving at San José

Blijf op de hoogte en volg Stijn

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San José

Zeven dagen geleden arriveerde ik in de States. In die kleine zeven dagen heb ik al zo veel meegemaakt, zo veel nieuwe mensen leren kennen en zo veel gelachen.

Ik kwam aan op de luchthaven van San Francisco en werd vanaf daar gebracht naar mijn nieuwe huis: Het International House van San José State University. Een huis waar mensen vanuit de hele wereld komen wonen om te studeren aan de Universiteit hier. Er kunnen hier 72 mensen wonen wat onderverdeeld word in ongeveer twintig verschillende landen. Omdat het semester pas de 25e begint is nog lang niet iedereen hier dus ik ben benieuwd hoe druk het gaat worden.

Tot nu toe ben ik alleen nog maar in San José geweest. Er is hier niet heel veel te doen maar wat er te doen is, is zeker allemaal heel leuk. Onze tweede avond hier ben ik met Youweeh en Moritz (twee Duitsers die ik al kenden vanuit Nederland omdat we samen vanuit de Fontys Hogescholen hierheen mochten) naar een comedy show geweest. Daar kreeg ik heel mooi een hele grote stempel op mijn hand: UNDER 21! Bedankt!

De mensen in het huis waar ik woon zijn heel aardig. Iedere avond is er wel iets te doen en gaan we samen eten. Hierdoor leer je iedereen langzaamaan goed kennen en weet je met wie te maken krijgt het komende semester. Ook op mijn verjaardag zijn we uiteten geweest en kreeg ik aan het eind een birthdaycake, deze begon met 19 aangestoken kaarsjes maar zodra die bij mij aankwam waren het er nog maar 2! Het heeft er niet minder om gesmaakt!

Gisteren is mijn nieuwe kamergenoot voor het semester aangekomen: Joe. Een gast uit Taiwan die hier het afgelopen jaar ook al heeft gewoond. Een aardige gast met echt bizar veel spullen. Waar ik een la vol zou hebben, heeft hij een hele kast vol. Maaar gelukkig is hij wel heel georganiseerd en ruimt hij meteen alles op! Ook houd hij veel van feesten is me verteld, dus dat ligt wel in mijn straatje, zelf zegt hij dat hij ook veel studeert maar dat zijn we het komende semester wel! Een mooie quote op zijn bord is dan ook: ‘Work hard, Pary hard!’

Ik heb het hier dus super naar mijn zin, maar om eerlijk te zijn moet ik nog steeds wennen. Opeens ben je toch op jezelf en ben je gedwongen altijd in het Engels te communiceren. Dat komt in de komende weken wel dat ik niet anders meer weet.

Vanaf morgen ga ik me bezig houden met het kiezen van klassen en wat ik dus precies ga studeren, daarover later dus meer!

Dikke doei en tot ziens, Stijn

  • 14 Augustus 2014 - 10:27

    Astrid:

    He Stijn fijn dat je het naar je zin hebt. Ik vind die quote van Joe wel een goeie!
    Als je je daaraan houdt zal het een onvergetelijke tijd gaan worden.
    Lekker genieten schat en nog heel veel leuke verhaaltjes voor ons schrijven!
    Veel plezier xxx

  • 14 Augustus 2014 - 15:13

    Dorine:

    Hoi Stijn,
    Wat leuk om je eerste reisverslag te lezen, zeg! Doet me ook weer denken aan de tijd dat Koen zo lang van huis is geweest en we ons steeds verheugden op zijn reisverslagen. Wat een bijzondere ervaring de komende maanden! Geniet ervan en nogmaals veel succes! Ok namens Marc,xxx

  • 14 Augustus 2014 - 17:49

    Crista:

    Hoi Stijn,

    Leuk, nu al een verslagje van je eerste weekje daar. Krijgen we nu iedere week een verslag? En met die Joe ga je natuurlijk hele dikke vrienden worden. Leuk vakantieadresje voor je ;-)

    Geniet ervan en heel veel succes!

    Groetjes, Crista

  • 14 Augustus 2014 - 18:04

    Marjanne:

    Hoi Stijn! Leuk om je reisverslag te lezen, het begin is gemaakt, en de rest komt zeker goed, groetjes uit nat Nederland! Marjanne

  • 14 Augustus 2014 - 22:28

    Jack Van Kalken:

    Hoi Stijn. Goed om te lezen dat je plakplaatjes krijg under age. Houd je voor te komende tijd nuchter! Hoop dat de komende maanden vet worden en dat je ook nog iets leert daar. Groetjes vanuit Parijs van Annemiek en mij

  • 14 Augustus 2014 - 23:40

    Frits V.d.Broek (Opa):

    Hallo Stijn,
    Je eerste reisverslag is binnen. Je hebt 't al super naar je zin, al is het nog even wennen. Maar met je kamergenoot Joe zal dat best lukken; work hard, party hard !! Geniet er van en dat de schoolleiding na 4 maanden kan zeggen: "Die Stijn, dat is een levensgenieter, maar gezien zijn instelling is hij hier altijd welkom!" Werk hard, leer veel en geniet ervan. Toi, toi.
    Opa en natuurlijk 'n dikke knuffel van Oma.xxx

  • 15 Augustus 2014 - 13:32

    Thijs Van Leeuwe:

    Ha Stijntje!
    Goed om te lezen dat je, je nu al zo goed vermaakt!
    "Work hard, party hard" een hele goeie!
    Dat under 21 gebeuren verzin je wel wat op, heb je nog wel een tijdje voor!;)
    Geniet van de mooie tijd die je nog tegemoet komt en natuurlijk veel succes daar. We kijken allemaal uit naar je volgende verslag!

    Groetjes Thijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Actief sinds 26 Juli 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 2015

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 21 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: